Søge personnumer til min mand mens han venter

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bahar
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19.10.2015 14:04:15

Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af Bahar » 04.05.2016 19:19:06

Hej
Vi har søgt efter både EU og svenske regler til min mand og venter stadig men kan vi søge om personnummer til min mand inden vi får svar fra migrationsverket ? jeg har selv fået svensk personnummer jeg har læst at man også skal bruge kopi af ansgøning til Eu reglerne for at kunne søge om personnummer hos skatteverket men hvordan får jeg fat i den ansøgning for at tage en kopi eller er det mig der misforstår her ?

MVH Bahar

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af mfewk » 05.05.2016 22:53:55

Bahar skrev:Hej
Vi har søgt efter både EU og svenske regler til min mand og venter stadig men kan vi søge om personnummer til min mand inden vi får svar fra migrationsverket ? jeg har selv fået svensk personnummer jeg har læst at man også skal bruge kopi af ansgøning til Eu reglerne for at kunne søge om personnummer hos skatteverket men hvordan får jeg fat i den ansøgning for at tage en kopi eller er det mig der misforstår her ?

MVH Bahar
Har du ikke en kopi af ansøgningen som du kan give Skatteverket? Alternativt må du udfylde blanketten på ny og finde alle bilag frem igen. Dette giver du så til Skatteverket.

Bahar
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19.10.2015 14:04:15

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af Bahar » 06.05.2016 15:14:24

mfewk skrev:
Bahar skrev:Hej
Vi har søgt efter både EU og svenske regler til min mand og venter stadig men kan vi søge om personnummer til min mand inden vi får svar fra migrationsverket ? jeg har selv fået svensk personnummer jeg har læst at man også skal bruge kopi af ansgøning til Eu reglerne for at kunne søge om personnummer hos skatteverket men hvordan får jeg fat i den ansøgning for at tage en kopi eller er det mig der misforstår her ?

MVH Bahar
Har du ikke en kopi af ansøgningen som du kan give Skatteverket? Alternativt må du udfylde blanketten på ny og finde alle bilag frem igen. Dette giver du så til Skatteverket.
Tusind tak for svaret

hamun8
Indlæg: 32
Tilmeldt: 27.01.2016 13:15:11

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af hamun8 » 19.09.2016 10:13:31

Jeg har her fornylig søgt personnummer til min kone, efter vi har søgt ophold efter EU reglerne, Har har de afvist da hun ikke har en gyldig opholdstilladelse, selvom jeg medgav kvitteringen for ansøgning af ophold samt alle bilag :( :( :(

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af mfewk » 19.09.2016 18:43:03

hamun8 skrev:Jeg har her fornylig søgt personnummer til min kone, efter vi har søgt ophold efter EU reglerne, Har har de afvist da hun ikke har en gyldig opholdstilladelse, selvom jeg medgav kvitteringen for ansøgning af ophold samt alle bilag :( :( :(
Var det skrankemedarbejderen som afviste?

Skrankemedarbejderen afviste min kone men da jeg blev ved med at insistere gik han til sidst med til at indsende papirerne men oplyste mig bestemt at ansøgningen ville blive afvist. Få uger efter vi var forbi Skatteverket var hun folkeregistreret i Sverige uden problemer.

Konklusion: hvis det er skrankemedarbejderen der afviser jer skal I bare insistere indtil han tager imod jeres papirer.

Husk pas og vielsesattest i original.

hamun8
Indlæg: 32
Tilmeldt: 27.01.2016 13:15:11

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af hamun8 » 20.09.2016 08:27:51

mfewk skrev:
hamun8 skrev:Jeg har her fornylig søgt personnummer til min kone, efter vi har søgt ophold efter EU reglerne, Har har de afvist da hun ikke har en gyldig opholdstilladelse, selvom jeg medgav kvitteringen for ansøgning af ophold samt alle bilag :( :( :(
Var det skrankemedarbejderen som afviste?

Skrankemedarbejderen afviste min kone men da jeg blev ved med at insistere gik han til sidst med til at indsende papirerne men oplyste mig bestemt at ansøgningen ville blive afvist. Få uger efter vi var forbi Skatteverket var hun folkeregistreret i Sverige uden problemer.

Konklusion: hvis det er skrankemedarbejderen der afviser jer skal I bare insistere indtil han tager imod jeres papirer.

Husk pas og vielsesattest i original.
Nej det var det ikke. Han tog i mod det hele og ca 2 uger senere fik vi et brev om at vi skal indsende kopi af opholdstilladelse med billed eller afviser de.

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Søge personnumer til min mand mens han venter

Indlæg af mfewk » 20.09.2016 09:53:00

Jeg tror I skal forklare jeres sag til Skatteverket, for der er altså ingen problemer med at blive folkebogført, når I afleverer samme dokumentation til Skatteverket, som I gjorde til Migrationsverket.

Besvar