Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hanna
Indlæg: 44
Tilmeldt: 27.10.2009 18:27:17

Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af hanna » 14.03.2016 09:42:39

Hej alle

Vi lejer 2 værelser ud i vores skønne hus i Landskrona på ubestemt tid. De er ca. 12 og 15 m2 og fordelt i 2 plan, det ene fungerer som stue med åben adgang til trappen. Det andet er i stueplan med dør. I har jeres eget badeværelse, og vi deler køkkenet (stort med madplads) og vaskerum (som ligger i jeres del af huset). Pris pr mdr: 5000 skr.

Huset er bygget af 2 separate bygninger, hvor køkkenet binder dem sammen. Hver bygning har sin egen indgang, hvilket vil sige at I kan komme ind i jeres del uden at gå igennem vores. Der er både lille forhave, baghave og gårdhave til huset. Huset er ikke-ryger, men hvis I er rygere er gårdhaven hyggelig. :)

Huset ligger meget centralt, men roligt. Ca 10 min. gåtur fra bymidten, og 10 min gåtur til vandet og det smukke kastel.

Transport: ca 5 min cykel til stationen, 30 min til Malmö, 1.05 med direkte tog til København.

Rummene har været udlejet til et andet par, men som har været heldige at finde egen lejlighed i Landskrona, og derfor flytter videre. Så rummene kan være startskud til at finde egen lejlighed i Landskrona.

Vi er et dansk/tyrkisk par, som selv flyttede til Sverige for knap 6 år siden. Min mand arbejder i Malmö, og jeg pendler til København. Vi havde en hård start, svært ved at finde bolig i Malmö, og var igennem et par dårlige "bofællesskaber" før vi fandt vores eget. Vi vil derfor gerne hjælpe andre med at få en bedre start end vi fik.

Vi lejer begge værelser ud inkl. alt (vask, internet, vand og varme) for 5000 skr/mdr. I lejen er en aconto el, vand og varme. Hvis forbruget mod forventning skulle overstige det beregnede, sker der en genforhandling af husleje prisen.

Skriv hvis du/I har flere spørgsmål.

Thomaz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24.02.2016 19:28:15

Re: Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af Thomaz » 27.03.2016 14:48:54

Hej, jeg syntes ikke rigtig at kunne gennemskue - hvornår er det fra og er der evt. slut-tidspunkt på? Jeg har bare hørt at efter nogle svenske regler bør man have flere års kontrakt på bolig for at kunne bruge dette i en ansøgning? Måske er det bare noget jeg har hørt, men var lige nysgerrig :)

hanna
Indlæg: 44
Tilmeldt: 27.10.2009 18:27:17

Re: Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af hanna » 28.03.2016 16:00:17

Hej Thomaz

Værelserne er stadig ledige, og vi vil gerne leje ud så hurtigt som muligt, og som udgangspunkt er kontrakten uden sluttidspunkt. Men alm lejeregler gælder, hvilket vil sige at der er 1 måneds opsigelse fra begge parters side. :-)

Du er mere end velkommen til at komme forbi og se huset.

Mht hvilken type kontrakt de kræver nu så er jeg ikke inde i reglerne, da det er lang tid siden vi søgte. Men der har lige boet et andet par her i 3 måneder, og de havde såvidt jeg ved ingen problemer i forhold til ansøgning med en standard kontrakt.

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

MraD
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16.03.2016 21:04:56

Re: Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af MraD » 11.04.2016 19:12:07

Hej. Jeg er meget interresseret! Har du et nummer eller en email du kan kontaktes på? :-).
Mange hilser Mariam.

Belekmelek
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18.10.2015 13:05:51

Re: Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af Belekmelek » 20.09.2016 19:07:50

Hej

Lejer I stadig ud??

elephant
Indlæg: 33
Tilmeldt: 06.03.2017 10:10:12

Re: Del af hus udlejes i smukke Landskrona

Indlæg af elephant » 09.03.2017 15:07:04

Hej Hanna,

Jeg ved godt at det er meget lang tid siden det oprindelige opslag, men hvis et af jeres værelser skulle blive ledige igen/i stadig lejer ud, er jeg meget interesseret!

Min mand og jeg søger at flytte til sverige hurtigst muligt, for at kunne blive sammen!

Håber at høre fra dig,

Besvar