Finde en lejlighed i sverige

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Bornholmeren
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14.04.2015 15:53:50

Finde en lejlighed i sverige

Indlæg af Bornholmeren » 18.10.2015 11:34:20

Hej alle.

Jeg prøver at få fat i en lejlighed i Sverige, så jeg vil kunne få min kæreste fra USA herhen til mig, han kommer hertil i November, i de 90 dage han jo må være der, så vil meget gerne finde noget i den periode eller allerede nu.

Jeg leder mest i Malmø, da jeg er pædagog uddannet og der er mange job i Malmø, indenfor det felt lige nu.
Men jeg kan ikke søge de job, som har brug for en lige nu, da jeg jo ikke ville have noget sted at bo, jeg er fra bornholm, så pendling ville være meget dyrt, omkring 500kr per dag 5 gange om ugen, hvis jeg bliver nød til at tage frem og tilbage hver dag, plus jeg så ikke ville kunne tage åbne vagter i børnehaver, hvilket nok ville give jobbet til en anden i stedet.

Men jeg er også stødt på et par andre problemer, så håber i kan hjælpe mig.

For det første, er der så utrolig mange andre der leder efter lejligheder, så om der er nogen måde man kan komme lidt frem i køen? Eller et sted man kan skrives op til midlertidig at bo til man får noget andet?
Eller er der evt nogen af jer der kender en udlejer eller et boligselsab der er mere tilbøjelige til at give danskere i min situation en chance?
Er efterhånden lidt desperat, da jeg ikke er sikker på at min kæreste og jeg vil kunne få råd til en ny billet fra USA igen i rigtigt lang tid... :(
Jeg har også kigget på værelser hos andre, men de skulle jo så være okay med der bor 2 istedet for 1 i det 14 kvm værelser de nu har og dele alt det andet, med en mere end de regner med, så der er vist ikke den store chance der.