Hvilke hjælpeorganisationer/programmer/projekter kender du i Sverige?

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SigneLassen

Hvilke hjælpeorganisationer/programmer/projekter kender du i Sverige?

Indlæg af SigneLassen » 10.08.2015 18:09:10

Hej alle sammen!

Måske lidt et fjollet indlæg, men jeg vil rigtig gerne finde et studiejob, og jeg er snart færdig med at læse til interkulturel socialrådgiver.
Jeg kunne godt tænke mig at finde noget arbejde, som er på en eller anden måde studierelevant, men jeg flytter først til Malmö i næste uge, og jeg ved intet om, hvad der er for forskellige projekter/programmer/organisationer, som hjælper folk i Malmö, og som jeg kan søge vikarjobs/studiejobs hos :D

Så derfor har jeg brug for din hjælp!
Kender du noget som helst, som hjælper/arbejder med asylansøgere, flygtninge, indvandrere, integration, social udsatte børn eller unge, misbrugere, hjemløse eller lignende?
Det kunne være: døgninstitutioner for børn eller unge, der er fjernet fra hjemmet, fængsler, varmestuer, væresteder, herberger, nødherberger, børnehaver/fritidshjem i udsatte områder, boligprojekter i ghettoer, introduktionsprogrammer til flygtninge/indvandrere, modtagelse af asylansøgere, familieprojekter, mentorprojekter, hjemme hos'er, hvad som helst med en social profil!

Bare send mig et navn på et sted/en organisation, du kender, så vil jeg blive rigtig glad! På forhånd tak! :D

Besvar