Enden er nær - men kan stadig ikke nå den

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 22.06.2007 18:04:14

Tak alle sammen :)
Men helt slut var det ikke (jeg må være født under en uheldig stjerne), i brevet fra Us stod der at vi skulle henvende os på Hillerød politistation inden 7 dage og få tilladelsen sat i. Jeg tog derfor fri fra arb igår så vi kunne få det ordnet hurtigst muligt. Vi kom derop og så var deres system selvfølgelig gået ned så de kunne ikke ordne det, så vi måtte ta fra hillerød og ind til US for at få dem til at lave det. vi henvendte os i informationen i håb om at de kunne hjælpe, med det ville den "rare" dame ikke fordi der stod i brevet at vi skulle ta til hillerød og få det ordnet. Jeg prøvede selvfølgelig at forklare hende at hillerød politis computer system var nede, og at det var derfor vi var kommet der, men så mente hun at skulle jeg ha fået dem til at skrive et brev til US om det som jeg kunne ha afleveret. Så blev jeg faktisk rigtig sur, tror vist os jeg fik sagt nogle ting jeg ikke skulle ha sagt men jeg var simpelthen så tosset. Det hjalp da heldigvis også. Vi fik lov og sidde fra 11.30 til kl 15 og vente på at få passet igen med det længeventede klistermærke, så dagen sluttede jo alligevel meget godt :)
Men idag da jeg så kom hjem fra arbejde var der brev fra kommunen med integrations- erklæring/ -kontrakt der skulle underskrives. Kunne ikke helt lade være med at grine, da jeg så hvem der havde sendt det; selvsamme dame som har været evigheder om at sende alt andet :wink:

@Troels: det er Furesø kommune (Farum). Min mand har syntes at det har været et ganske forfærdeligt forløb. Det er godt nok lang tid siden jeg har set ham så glad som da brevet om OT kom ind ad døren. :)

God sommer til alle

MVH Jeanne

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 23.06.2007 11:57:33

Hej Jeanne.
Åh hvor kan jeg huske, hvordan det var at føle man blev ved at banke hovedet mod en mur! Nogle gange bliver man bare nødt til at folde sig ud - og jeg kan godt forstå, din grænse var nået, da I kom ind til US direkte fra politistationen. Men dejligt at det efter lang tids venten omsider gik i orden. Det fortjener I. Mange af os her på forum har vist sendt jer en ekstra tanke og fulgt jeres historie såvel på det gamle som det nye forum. Rigtig god vind fremover med sprogskole, job osv.
Kh Anne.

Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Indlæg af Kristine » 25.06.2007 19:12:24

Hej Jeanne,
Nu er jeg stadig lidt ny i dette forum, så jeg kender ikke hele jeres historie, men det jeg har læst mig til - hold da op, det har været en sej omgang - og så meget desto mere:

KÆMPE TILLYKKE :P

Hvor er det bare dejligt for jer. Ikke fordi du behøver gentage hele din historie for mig, men må jeg bare spørge, hvor din mand kommer fra?

Mange hilsener
Kristine

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 29.06.2007 18:09:17

Kristine skrev:Hej Jeanne,
Nu er jeg stadig lidt ny i dette forum, så jeg kender ikke hele jeres historie, men det jeg har læst mig til - hold da op, det har været en sej omgang - og så meget desto mere:

KÆMPE TILLYKKE :P

Hvor er det bare dejligt for jer. Ikke fordi du behøver gentage hele din historie for mig, men må jeg bare spørge, hvor din mand kommer fra?

Mange hilsener
Kristine
Hej Kristine

Tak skal du ha :)
Min mand er fra Tyrkiet, vi indgav vores ansøgning da min mand 'fyldte' 23½, vi havde naturligvis håbet på at den ville være færdigbehandlet på det halve år til han blev 24 men så heldige var vi ikke. Efter 5 forskellige sagsbehandlere, agtinsigt, flere 1000 opkald til US, og en ekstrem langsom kommune - jo så er man ved at være godt trært af det hele, det har været en enorm opslidende proces, så vi er mere end lykkelige over at vi endelig kan ånde lettede op og slippe alle fustrationerne. :D

MVH Jeanne

SIHA
AUG Board
Indlæg: 126
Tilmeldt: 11.06.2007 10:42:54
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 29.06.2007 22:22:31

Seni ve esini tebrik ederim. Insallah Danimarkada mutlu bir hayat yasarsiniz.

Mutluluklar,

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 03.07.2007 20:55:00

tesekkur ederiz yazdiginiz icin amin cumlemizin mutlu olmasini dileriz. cok bekledik sonunda aldik ama zor oldu bizim icin ben sizlerede bir omur boyu mutluluklar dilerim hosca kalin yazdiginiz icin de ayrica mutluyuz tesekkurler.

Besvar