Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af mh1 » 07.08.2009 22:05:52

Jeg tror bestemt ikke, der kan være den mindste lillebitte grund til at mistænke jer for pro forma, når I har været sammen så længe og har et barn som bevis. Du har sikkert også sms-beskeder, mails, billeder, kan få erklæring fra hans familie i DK om at de kender jer som par osv., så du kan overdænge myndighederne med bevis for at der IKKE er pro forma :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

Åh Marie a vil hjem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 03.03.2009 16:41:11

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Åh Marie a vil hjem » 08.08.2009 13:16:09

Jeg kan godt forstå, du gerne vil ha dit barns far i landet.

Held og lykke.
Åh Marie a vil hjem til dai

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 09.08.2009 20:33:49

det er rigtigt:-) men det at han opholder sig her i landet ulovligt/illegalt, er jo ikke så smart. Men jeg må vel bare forklare at han ikke har boet fast her hos mig, da jeg jo står som enlig forsørger, og får ekstra økonomisk hjælp.
Vi har snakket om herhjemme at han måske skal prøve at tage til holland og se om han kan få ophold dernede, der har han nemlig meget famile. så han rejser afsted på lørdag på ubestemt tid:-( mht at blive gift så har jeg kontakt med en fra vielses kontoret, og skal snakke med hende om det er muligt for os at gifte os her i dk.
Men rent økonomisk, så er det lidt svært at blive gift, da jeg vil miste meget af min økonomiske støtte. men ved ikke lige hvordan reglerne er inden for det, men det skal i hvert fald lige undersøges....
Nu skal vi bare prøve de mulgheder der er, og have gang i tingene.

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 09.08.2009 20:49:26

Notat om ændring af praksis for indgivelse af ansøgning om ægtefællesammenføring
her i landet, jf. udlændingelovens § 9, stk. 18, og § 9 c, stk. 4.
1. Lovreguleringen og den gældende praksis.
Efter udlændingelovens § 9, stk. 18, og § 9 c, stk. 4, skal ansøgning om ægtefællesammenføring
som udgangspunkt indgives fra ansøgerens hjemland eller et land, hvori ansøgeren
har haft fast ophold i mere end de sidste tre måneder.
Efter gældende praksis kan ansøgning om ægtefællesammenføring indgives her i landet,
hvis ansøgeren på tidspunktet for ansøgningens indgivelse lovligt opholder sig her i landet
med opholdstilladelse, på visum eller visumfrit, eller hvis ganske særlige grunde taler derfor.
Efter gældende praksis kan ganske særlige grunde blandt andet foreligge, hvis ansøgeren
har opnået en sådan tilknytning til Danmark i kraft af et langvarigt ophold her i landet og/eller
personlig tilknytning til den herboende ægtefælle, at det ikke bør kræves, at den pågældende
udrejser af Danmark for at søge om opholdstilladelse her i landet fra sit hjemland eller et
andet opholdsland.
2. Begrundelsen for ændring af praksis.
Der er to grunde til at ændre praksis.
For det første det forhold, at en praksisændring, der i videre omfang åbner op for, at ansøgninger
om ægtefællesammenføring kan indgives her i landet, vil være bedre stemmende
med Danmarks internationale forpligtelser.
For det andet det forhold, at det i visse sager kan forekomme åbenbart urimeligt, at ansøgeren
skal udrejse af Danmark for at søge om ægtefællesammenføring fra sit hjemland. Det
gælder navnlig i sager, hvor der er stor sandsynlighed for, at ansøgeren vil blive meddelt opholdstilladelse.
3. Den nye praksis: Indgivelse her i landet, hvis en afskæring medfører væsentlig ulempe.
Det må antages, at behovet for ændringen kan imødekommes ved i fremtidig praksis at lægge
vægt på, om det er forbundet med væsentlig ulempe for ansøgeren og dennes herboenSide
2
de ægtefælle og eventuelle herboende børn, at ansøgeren skal udrejse og ansøge om ægtefællesammenføring
fra hjemlandet. Er det tilfældet, jf. nærmere nedenfor, vil det fremover
blive antaget, at der foreligger en sådan særlig grund, at ansøgningen vil kunne indgives her
i landet.
I følgende tilfælde vil der normalt foreligge væsentlig ulempe:
1. Når den herboende ægtefælle er flygtning.
Herved undgås det, at ægtefællerne adskilles i en situation, hvor den herboende
flygtning vil kunne være afskåret fra at følge med sin ægtefælle, selv om den pågældende
ønsker det.
2. Når den herboende ægtefælle og ansøgeren har fællesbørn, der opholder sig her i
landet, og ansøgeren skal udrejse til et land uden for Europa. F.eks. vil det normalt
ikke være forbundet med væsentlig ulempe for ansøgeren at skulle udrejse til Kosovo-
provinsen i Serbien og Montenegro for dér at ansøge om ægtefællesammenføring.
3. Når det antages efter en konkret vurdering, herunder når det fremstår uproportionalt
at kræve, at ansøgeren rejser hjem for at indgive ansøgningen. Det vil i den forbindelse
indgå i vurderingen, om det er sandsynligt, at ansøgningen vil kunne imødekommes.

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 09.08.2009 20:52:30

[

Var lige inde og læse lidt om ansøgning om FS.
Betyder dette at vi egentlig godt kan søge fs og begge indgive vores ansøgning her i dk??? efter at vi er blvet gift.
Skal han have lovligt ophold et sted inden vi kan søge???
Blir lidt forvirret når jeg læser denne praksis:-(

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af mh1 » 09.08.2009 22:15:49

I kan MULIGVIS komme ind under de "særlige omstændigheder" som taler for, at der kan søges, selv om din kæreste ikke har lovligt ophold, men jeg kender ikke praksis så nøje at jeg kan være sikker.
Du skal jo så være opmærksom på, at hvis I bliver gift i DK nu og søger fs, vil du eventuelt skulle opfylde kravene til forsørgelse mv.
Hvor i DK er det du bor? Har du mulighed for at besøge en retshjælp (gratis), hvor juristerne kan fortælle dig om praksis?
Evt. i Århus, se: http://www.aarhusretshjaelp.dk/kontakt.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 10.08.2009 19:07:10

jeg bor i nordjylland. men ja det kan være jeg skal prøve at tage kontakt til dem så.
men ja det er jo så det næste problem, at man mister mange penge på at blive gift, og derfor er det nok ikke en god ide så længe jeg læser til sygeplejerske. men det vil jeg ihvertfald lige undersøge... jeg har fået fri plads til den bette, i dagpleje, og det er jo nok en af de ting som kommer til at koste. men selvom vi er gift bor vi jo ikke sammen endu, mht bolig støtte, og der er stadig kun en indkomst. jeg kan sagsten forsørge ham, som økonomien ser ud nu. men ja som sagt så skal det undersøges.
jeg synes bare det er total forvirrende at læse dette vedr. ændring af prakisis, fordi jeg vil jo mene at vi kan gå ind under den, men så på den anden side, så kan det umuligt være så let. hmmm

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 16.08.2009 21:26:03

Det lyder lidt interessant at din kærestes familie bor I Israel. Hvis han er irakisk jøde burde han kunne få asyl både i DK og Norge. Hvis han ikke er jøde, er det interessant at de over hovedet kan bo i Israel.

henviser til denne besked jeg fik tidligere herinde...
min kæreste er jøde. de blev jaget ud af irak da saddam hussein reagedede i irak. hans forældre flyttede til isreal, hvor de stadig bor, sammen med to af deres børn og deres familier. min kæreste kom til norge i 1999 helt alene, han blev sendt op til en af hans onkler. da han ankommer til norge hedder han (s) og er 21.( i virkeligheden) og da han kommer til norge siger hans onkel han skal skifte navn og alder, og kommer derfor til at hedde, (h) og er 18år. han blir værnet med hjemsendelse da han er minderårig, står der i hans papire fra det norske UDI. og han får på denne baggrund opholdstilladelse og arbejdstilladelse, hviklet han har frem til 2002.

jeg spekulere meget på om der er mulighed for ham her i dk eller norge for at få asyl, når nu han er jøde fra irak. men han vil ikke kendes ved at han er jøde, da han er bange for forfælgelse heroppe, af de såkaldte venner... er der nogen der ved noget om dette???? jeg er godt klar over at hans identitet skal fastslås, men hans forældre der bor i isreal kan vel bekræfte at de er jøder.


åhhhh alle de spørgsmpl;-)

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af fundiver199 » 17.08.2009 17:14:09

Malene skrev:Jeg spekulere meget på om der er mulighed for ham her i dk eller norge for at få asyl, når nu han er jøde fra irak.
Det tror jeg, at I skal spørge en dansk eller norsk advokat med speciale i asylsager om. Jeg ved ikke andet end, at den danske regering fører "fast og fair" udlændingepolitik, hvilket bl.a. betyder, at det er meget svært at få asyl i Danmark.

Og det er især meget svært at få en humanitær opholdstilladelse i Danmark, hvis man ikke er berettiget til asyl, men på den anden side heller ikke sikkert kan rejse hjem og/eller har været mange år i Danmark.

F.eks. er Danmark p.t. i gang med at tvangshjemsende afviste irakiske asylsøgere, som har opholdt sig i Danmark i op til 10 år. Dette har været en del omtalt i medierne på det seneste, da politiet bl.a. fjernede nogle af dem fra en kirke v.h.a. tvang.

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 17.08.2009 18:57:50

ja jeg har fulgt med i nyhederne om det. og det er selvfølgelig en stor risiko at løbe.men ville bare lige undersøge denne besked jeg engang fik. må prøve at se om jeg kan finde en advokat med speciale i asyl.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Tanja72 » 28.08.2009 07:44:33

jeg håber at det ordner sig. Men på den anden side, er det den samme historie med Asylansøgere, de kan heller ikke gifte sig i DK
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:46:19, rettet i alt 3 gange.

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 02.09.2009 19:08:03

Hej tanja:-)
ja historien minder lidt om vores... Min kæreste er nu rejst til norge, for at prøve sig ved en advokat igen igen, og se om der evt. er noegen sidste mulighed.... Han er desperat. og vil så gerne ha ophold. men vil helst ikke rejse for langt væk fra sin søn. så går herhjemme og krydser finger for at de finder en løsning, og at han ikke blir anholdt og sendt tilbage til irak. for så ser jeg ham aldrig mere:-( pygha det er hårdt at sidder herhjemme og vide ingen ting.... men ja vi må se hvad der sker. tak fordi du skrev.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Tanja72 » 02.09.2009 21:42:21

;)
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:12:33, rettet i alt 1 gang.

Malene
Indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.2009 14:07:40

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af Malene » 22.09.2009 19:55:49

Har lige snakket med en fra min kommune. mht dispentatio vedr. vielse. dette var ikke umuligt, og hun arbejder på sagen, og har snakket med us... så krydser finger nu... hvis vi bliver gift her i dk, så blir det hele vel lidt nemmere????

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Fortvivelse er en grim ting....Råber højt omhjælp!!!!

Indlæg af fundiver199 » 23.09.2009 21:53:26

Ja så kan I da om ikke andet søge om familiesammenføring og dermed få jeres sag behandlet uden at skulle krybe omkring som en tyv om natten, fordi din kæreste opholder sig ulovligt her i landet.

Og så bliver det jo op til de danske myndigheder, hvordan de vil håndtere jeres unægtelig meget komplicerede sag, herunder om de vil tvinge din kæreste til at rejse et andet sted hen, medens sagen behandles.

Men ser man på, hvor kompliceret det rent faktisk er at få sendt nogen som helst tilbage til Irak, så kan man da håbe på, at myndighederne ikke vil forsøge på dette, før sagen er færdigbehandlet.

Og i modsat fald, så må I jo tage stilling til, hvad I så gør. I kan jo i den situation f.eks. vælge at "flygte" til Sverige, hvorefter I med jeres vielsesattest i hånden uden videre har ret til ophold der efter EU-reglerne.

Besvar