Hjælp til artikel om den stille fremmedfrygt

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mads Stampe
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12.05.2009 08:35:21
Kontakt:

Hjælp til artikel om den stille fremmedfrygt

Indlæg af Mads Stampe » 12.05.2009 08:48:50

Hej alle sammen,

Jeg er journalist og arbejder i øjeblikket på en historie om 'den stille fremmedfrygt i Danmark'. Mit udgangspunkt er Danmarks forværrede image udadtil og den hårde offentlige debat på udlændingeområdet herhjemme.

Jeg søger et ægtepar, som har oplevet denne danske frygt for det fremmede på tæt hold, og som ville være villige til at dele deres historie med mig.

Jeg håber at høre fra nogle af jer.

Skriv til mig på mads_stampe@hotmail.com eller på min personlige profil herinde.

På forhånd mange tak for hjælpen.

/Mads Stampe

soalma
Indlæg: 29
Tilmeldt: 07.06.2007 17:12:01
Geografisk sted: Sweden

Indlæg af soalma » 12.05.2009 22:04:31

Fint emne
Det var for 5 år siden inden vi flyttede videre til Sverige. Alt var nyt for min mand og han måtte ud og prøve om isen kunne holde på enhver vandpyt eller sø. Også en decemberformiddag ved Fåborg. Vi ville tage et foto af os der mellem det gul græs på isen. Et ægtepar kom gående og jeg gik hen til dem for at bede dem tage et billede af os. Manden var meget imødekommende og havde vel næsten fat i kameraet, da konen trak ham voldsomt væk fra mig for det skulle han ikke. Vi oplevede det begge som hendes angst for en fremmed...

Besvar