Nye regler for tidsubegrænset opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Juma
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08.06.2007 09:03:36
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Nye regler for tidsubegrænset opholdstilladelse

Indlæg af Juma » 20.06.2012 12:18:16

@ soreng

Prøv lige at læse min kommentar i sammenhængen. Jeg henviste tidligere til nogle tal fra INDFØDSRETPRØVEN og ikke medborgerskabsprøven. Jeg ved udmærket der er forskel.

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Nye regler for tidsubegrænset opholdstilladelse

Indlæg af soreng » 20.06.2012 12:35:04

Juma skrev:@ soreng

Prøv lige at læse min kommentar i sammenhængen. Jeg henviste tidligere til nogle tal fra INDFØDSRETPRØVEN og ikke medborgerskabsprøven. Jeg ved udmærket der er forskel.
Det har jeg nu gjort igen, og jeg kan stadigvæk ikke se relevansen i tal for dumpeprocenten for indfødsretprøven, når der bliver snakket om medborgerskabsprøven.

Det virker på mig lige så relevant, som at inddrage dumpeprocenten på journalistskolen, hvis det som emnet handler om, er teoriprøven til kategori B kørekort. :lol:

Juma
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08.06.2007 09:03:36
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Nye regler for tidsubegrænset opholdstilladelse

Indlæg af Juma » 20.06.2012 13:07:54

Jeg gentager da gerne mig selv fra tidligere i denne debat-tråd om netop medborgerskabsprøven, hvis du skal have lidt hjælp:

"Og at medborgerskabsprøven bliver afskaffet er også mere end bare symbolpolitik. Det kan godt være at de fleste består i dag, men prøven er ren chikane, og det ville jo heller ikke blive ved - på et tidspunkt ville kravene blot blive strammet. Det så vi ved indfødsretprøven, hvor ganske få dumpede i begyndelsen, men hvor det efter stramningerne er omkring 75% der dumper."

Så blev jeg gjort opmærksom på, at det ikke var 75%, og det har jeg - med min henvisning - blot noteret, er rigtigt.

Så skulle den ged vist være blevet barberet!

Besvar