Har brug for hjælp

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
simsim
Indlæg: 94
Tilmeldt: 02.12.2008 21:55:23
Geografisk sted: hrteds
Kontakt:

Har brug for hjælp

Indlæg af simsim » 28.03.2009 08:10:11

hej alle i forumet:

Min bror skal søge om statsborgskab i DK. Han opholdt sig i Dk i ca 18 år. han læser til farmaceut og har aldrig været på socia offentlig hjælp. det er sikkert i spørge hvorfor han ikke har statsborgerskab endnu?

I år 2000, begik han en fejl hvor han blev varetægt fængslet for det og hans statsborgskab var på vej og faktisk beviliget, men de stoppede den efter det problem. Men han fik skriftlig brev fra infødtsret kontor at han kan geoptager sagen efter de 5år af kriminaliteten er gået.

i 2005 forsøgte han at genoptager sagen men den nye regering vil ikke gøre det da der skal gå ca 9 år af straffen indtil han kan søge på nye om statsborgskab.

alt de tid har min bror fokuserede på sin uddannelse og arbejde og har ikke gjort en eneste fejl. han skal søge om det nu i september måned.

men her for en måned siden fik han farebud på 500kr.

kommer det til at påvirke hans statsborgskab?

håber jeg får svare fra jer

sysop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 12.03.2009 01:00:59
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 28.03.2009 12:33:48

med farebud, mener du så fartbøde?

I fald du mener fartbøde, så nej .... den vil ikke have nogen effekt på ansøgningen. Den vil heller ikke komme frem, hvis man f.eks. gik til politiet og bad om en straffeattest, så arbejdsmæssigt vil det heller ikke have noget at sige.

simsim
Indlæg: 94
Tilmeldt: 02.12.2008 21:55:23
Geografisk sted: hrteds
Kontakt:

Indlæg af simsim » 28.03.2009 17:32:44

:D ja, det var det hvad jeg mente. tusind tak

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 14.04.2009 19:06:59

Se på https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=122009
Her kan du i bilag 2 se, hvilke bøder, der hindrer ansøgning om statsborgerskab:
Bødestraf
1) Bøder på 3.000 kr. og derover (eller 20 dagbøder og derover for overtrædelse af straffeloven) er til hinder for optagelse på et lovforslag om indfødsrets meddelelse i 3 år fra gerningstidspunktet.
2) Bøder for spiritus- eller promillekørsel er uanset bødestørrelsen til hinder for optagelse på et lovforslag om indfødsrets meddelelse i 3 år fra gerningstidspunktet.
3) Bøder for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer er uanset bødestørrelsen til hinder for optagelse på et lovforslag om indfødsrets meddelelse i 4 år fra gerningstidspunktet.
4) Bøder for overtrædelse af straffelovens kapitel 12 og 13 er til hinder for optagelse på et lovforslag om indfødsrets meddelelse i 6 år fra gerningstidspunktet
Det vil sige, at en bøde på 500 kr. ikke er noget problem, men en fartbøde på 3000 kr. vil være det.
:roll:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar