tidsubegrænset opholdstilladelse efter 7 års lovligt ophold

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hannachi7

tidsubegrænset opholdstilladelse efter 7 års lovligt ophold

Indlæg af hannachi7 » 13.02.2009 22:10:50

Nu er tid til at søge tidsubegrænset opholdstilladelse.
jeg fik en FA6 skema til at ud udfyld .
det er et par spørgsmål vi kan ikke find en rigtig svar til.
fx
-1- er du aktiv i foreningslivet : Nej hvor skal jeg find tid til at være aktive hvis i 2 først år jeg skal gå i dansk sprogskole om dagen og arbejde om eftermiddag . da jeg bestå min Dansk prøv 3 jeg skal find arbejde so hurtig so muligt.

-2-Er du på en anden måde blevet integreret i dk: det synes jeg men hvad betyde integrer endelig ?
jeg har spurgt min dansk kollega , En siger du skal snakke og forstå dansk, og En siger du skal har arbejde , En siger du skal livet som en dansker :?

-Mit nuværende arbejde er IT ingeniør men jeg har arbejdet alle muligt job :opvask, rengøring, kok ,chauffør ,kantine chef . so jeg har altid være aktiv.

Vi har købt vores drøm hus.

Helt ærligt jeg kan ikke klare at live i uvished .Måske om 2 år jeg er i Danmark eller ej . Vi har ikke fået børn endnu fordi vi synes det er sund for børnne hvis min kone bliver en dag arbejdsløs eller jeg ,så jeg skal forlade land .
Hvad skal jeg svare so.
MVH
Senest rettet af hannachi7 03.10.2009 19:20:01, rettet i alt 1 gang.

Delfinus
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 16.02.2009 22:32:54

Hvis du nu har ventet i 7 år, så kan de ikke længere kræve at du er medlem af foreninger osv.

Grunden til at du fik afslag sidste gang, var fordi at ansøgeren skal have opnået en væsentlig tilknytning til det danske samfund. Og dette er stort set umuligt at leve op til iflg. US krav til integration og tilknytning.
Om du så var medlem af 10 foreninger, ville de stadig ikke mene at du have opnået end væsentlig tilknytning.

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 16.02.2009 22:48:26

I den sidst breve jeg fik fra US med afslag var: selvom jeg søge efter 7 år så det er ikke sikre at jeg få + svar . Jeg må indrom den mail har røster mig . De er god til at lad folk liv i uendlig frugt "at være afvist"

Hvad skal man gør for dem så ???????

ZB

Indlæg af ZB » 16.02.2009 23:32:32

det er korrekt man ikke kan være sikker efter 7 år, tjek her:

Første opholdstilladelse er givet før den 1. januar 1999
En udlænding, der første gang har fået opholdstilladelse før den 1. januar 1999, kan få tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 år, medmindre der er grundlag for at inddrage tilladelsen.

Første opholdstilladelse er givet efter den 1. januar 1999
En udlænding, der første gang har fået opholdstilladelse efter den 1. januar 1999, kan få tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 år, hvis følgende betingelser er opfyldt:

* Der er ikke grundlag for at inddrage opholdstilladelsen.
* Udlændingen skal have gennemført det introduktionsprogram, som kommunen tilbyder.
* Udlændingen må ikke inden for en nærmere fastsat periode være idømt frihedsstraf.
* Udlændingen må ikke have forfalden gæld til det offentlige på over 56.111,00 kr. (2002-niveau, beløbet indeksreguleres årligt).

Hvis udlændingen ikke opfylder betingelserne for at få tidsubegrænset opholdstilladelse, vil han eller hun i stedet kunne få en ny tidsbegrænset opholdstilladelse, medmindre tilladelsen bliver inddraget.

Udlændinge på midlertidigt ophold
Har en udlænding fået opholdstilladelse med henblik på midlertidigt ophold, f.eks. på grund af arbejde i Danmark eller på grund af en videregående uddannelse, gælder der andre regler. Så skal følgende betingelser normalt være opfyldt:

* Udlændingen skal have 7 års uafbrudt lovligt ophold i Danmark.
* Udlændingen skal have haft opholdstilladelse på næsten samme grundlag i de 7 år.
* Grundlaget for opholdstilladelsen skal stadig være til stede.
* Udlændingen skal have opnået en væsentlig tilknytning til Danmark.
* Udlændingen må ikke inden for en nærmere fastsat periode være idømt frihedsstraf.
* Udlændingen må ikke have forfalden gæld til det offentlige på over 56.111,00 kr. (2002-niveau, beløbet indeksreguleres årligt).

En række grupper kan normalt ikke få tidsubegrænset opholdstilladelse i Danmark. Det gælder praktikanter og trainées, au pairs og elever på folkehøjskole, grund- og ungdomsuddannelse eller lignende.

Du kan læse mere om de forskellige typer opholdstilladelser under asyl, familiesammenføring, arbejde og studier.

taget fra:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/nyheder/ ... adelse.htm

Delfinus
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 17.02.2009 10:35:00

Beklager meget, men jeg gik naturligt ud fra at de var i forbindelse med familiesammenføring at du ville have permanent opholdstilladelse. Det skulle jeg nok lige have spurgt...

Men reglerne for permanent opholdstilladelse i forbindelse med familiesammenføring findes på
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ngelse.htm

Held og lykke med det :-)

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 17.02.2009 22:24:49

Tak for jeres svar .
Jeg har selv læst nyidanmark hjemmeside 100 gange .
men i den brev jeg fik var noget andet det stor
-Selvom følgende betingelser er opfyld....arbejde ,sprøg,....
så det ikke en krav at du få en tidsubegrænset.så... :(
jeg tror at de behandler sagen lidt forskelig en hvad det stor i deres hjemme side

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 26.02.2009 11:46:58

Tror ikke det er første gang, og sikkert heller ikke sidste gang, at US siger ét på deres hjemmeside, men gør noget helt andet i praksis. Vil råde dig til at få en bisidder, for eksempel en dansker du kender godt, og som vil hjælpe dig. Vedkommende skal sætte sig grundigt ind i reglerne på dette område og i din situation. En der kender sproget (og særligt jurasproget) godt, har de meget svært ved at "lege" med.

Et rigtigt godt trick er, at læse udlændingeloven grundigt igennem, særligt afsnit, der vedrører lige din situation. Hvis du tager ind til deres kontor i København, og de der siger noget, du ikke kan få til at passe, spørger du dem, om de er helt sikker. Siger de ja, hiver du loven op af tasken, og beder dem om at finde det for dig, for det kunne du sørme ikke finde noget om. Så ved de godt, at klokken er slået, og de godt kan pakke deres dårlige undskyldninger langt væk.

Den virker hver gang, forudsat at de forsøger at snyde dig.
Formand for og juridisk rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 26.02.2009 20:40:11

Du har ret selvom min dansk kone kan ikke forstå deres jura sprog. men det stor ikke noget særlig defination i de krav som de vil har . de siger bare "opnået en væsentlig tilknytning " jeg tror det skal være godt at hvilk væsentlig tilknytning man skal opnået så man ikke søge og vente 1,5 år og få afslag det kan de også spar deres til hvis jeg vil på forhånd at det er ikke muligt at få en positiv svar

ZB

Indlæg af ZB » 01.03.2009 11:22:57

hvornår har du fået opholdstilladelse? var det efter eller før juli 2002 (nye regler). du skriver du har været her i 7år??? og hvilken slags opholdstilladelse er det?

hilsener

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 01.03.2009 16:09:42

Jeg kom før 2002 så jeg har være i 6 og ½ år jeg kom her på grund af Familiesammenføring.

ZB

Indlæg af ZB » 01.03.2009 22:18:55

din opholdstilladelse er fra FØR reglerne blev strammet da reglerne for permanent var 3 år. Jeg ville finde ud af hvilke regler du kan søge under. desuden er der ikke nogen krav om du skal have bestået "integrationseksamen"

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 02.03.2009 08:48:46

Hej ZB jeg har lavet en fejle jeg kom oktober 2002 så beklage :oops:

ZB

Indlæg af ZB » 02.03.2009 13:07:28

så er det desværre de nye regler...

martlus

tidsubegrænset opholdstilladelse

Indlæg af martlus » 05.04.2009 10:12:01

Hej
Måske er der nogen her på dette forum som kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har boet i dk i 6 år,
2 år som trainee hos en dansk virksomhed (trainee opholdstilledelse)
bagefter har jeg læst på dansk universitet i 2 år (studie opholdstilledelse)
og så var jeg i arbejde i 2 år (positivlisten) (positivlisten opholdstilledelse )
(jeg er stadigvæk i arbejde (positivliste) men hos anden virksomhed). (positivlisten)

Mit sprøgsmål er: Hvilken chancer har jeg om at få tidsubegrænset opholdstilledelse (hvis jeg ansøger næste år)?

Altså jeg har boet her i landet uafbrudt i 7 år (næste år) men på forskellige grudnlag: trainee, studie og så arbejd.

Mange tak hvis I kan hjælpe mig.

/M

ZB

Indlæg af ZB » 11.04.2009 20:22:27

Jeg skal ikke kunne svare dig med sikkerhed, men du burde kunne søge efter du har været på arbejdstilladelse i 7 år.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... ations.htm

Jeg er så i tvivl om de vil vælge at "degradere dig" fordi dine perioder er afbrudte . Du må have haft en studietilladelse i mellemtiden , altså fra 3.-4 å.r? måske kan de lægge alle årene sammen eller måske tæller kun de 1.-2. og 5. - 6. så du i deres øjne kun har været her i 4 år sammenlagt som arbejdstager? En trainee er f.eks. max 24 måneder og en au pair 18 måneder og aldrig med henblik på at blive. ...

Du er virkelig nødt til at skrive et pænt brev til US og post gerne svaret her .

Får du brug for en advokat, tjek : www.fauadv.dk

Held og lykke

Besvar