enkemand med 2 børn

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
meisen
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19.01.2009 12:47:11

enkemand med 2 børn

Indlæg af meisen » 03.02.2009 13:15:21

Hej,
jeg skriver på vegne af en af mine venner, der lige er blevet enkemand og nu ikke ved hvad han skal gøre.
Min veninde kom i februar 2008 hjem fra USA efter at have boet der i 5 år og med sig hjem tog hun sin amerikanske ægtemand og 2 sønner – født i USA.
Drengene blev anset som danske statsborgere og ægtemanden fik i september en midlertidig opholdstilladelse på 2 år.
I november gik min veninde på blot 27 år meget uventet bort og nu ved vi ikke om det er muligt at enkemanden og sønnerne får lov at blive. Skønt der er flest familiemedlemmer i USA er de sociale relationer større her i Danmark. Men efter hvad vi kan forså er det ikke de sociale der tæller. Vi ved derfor nu ikke hvad vi skal gøre. De vil meget gerne blive i Danmark.
Vi ville derfor gerne høre om der er noget der kan hjælpe os med ideer til hvad vi kan gøre. Ville det fx hjælpe hvis han tog til Sverige først og i så fald, hvad ville han skulle gøre?

Håber virkelig at nogen kan hjælpe ham.

På forhånd tak

kainat
Indlæg: 32
Tilmeldt: 19.08.2007 18:37:13

Indlæg af kainat » 18.02.2009 18:10:25

jeg ville også meget gerne hjælpe, jeg aner det bare ikke..håber du får nogen brugbare svar..

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 26.02.2009 00:37:42

Hej

Det var en trist historie. I skal klart ringe rundt il advokater og høre om mulighederne, tjek www.fauadv.dk

Hvis parret havde været her i over 2 år ville der være en rigtig stor chance for at enkemanden + børn kan blive, men desværre er realiteterne at I bliver nødt til at gøre alt hvad der står I jeres magt for at skaffe så mange beviser som muligt fra familie og venner, lokalmiljøet, mandens sprogskole, mandens arbejdsplads, børnenes institutioner osv. på at familien er godt integrerede. Så er der måske så en lille chance for at de kan blive.

Tanker herfra

Besvar