Permanent opholdstilladelse efter 4 år 3 mdr før arbejdskrav er mødt

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pointplace83
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18.09.2018 14:32:26

Permanent opholdstilladelse efter 4 år 3 mdr før arbejdskrav er mødt

Indlæg af pointplace83 » 02.12.2018 16:54:20

Hej alle,

Min kone har netop taget medborgerskabsprøve og har bestået med 22 ud af 25 så det er selvfølgelig glædeligt.

Nu skal vi i princippet vente til start februar 2019 for at ansøge om permanent ophold da hun til den til har haft 4 års arbejde (vi laver "ekspres permanent opholdstilladelsen: https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... 155D5A1EA1

Men da behandlingstiden er 8 måneder, så overvejer jeg at søge allerede nu, og så eftersende lønsedler for januar og februar når vi får dem.
er der nogen som har erfaring med dette? Tanken faldt, da jeg sad og læste på Ny i Danmark siden og der stod følgende:

Du kan opfylde 1 af de 4 supplerende betingelser, hvis du har været i ordinært fuldtidsarbejde eller udøvet selvstændig erhvervsvirksomhed i Danmark i mindst 4 år inden for de seneste 4 år og 6 måneder forud for det tidspunkt, hvor der træffes afgørelse om permanent opholdstilladelse.

Det betyder altså at betingelserne ikke behøver at være opfyldt når man søger men blot når det bliver truffet afgørelse.

I værste fald træffer de afgørelse før februar og så mister vi de 4.000 kr i ansøgningsgebyr men jeg kan ikke se nogen anden risiko end dette?

Tak og god søndag.

Besvar