dansk statsborgerskab

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gabriela
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.05.2018 11:01:37

dansk statsborgerskab

Indlæg af Gabriela » 09.05.2018 11:05:48

Mit navn er Gabriela Danes og jeg skriver her til jer da jeg gerne vil stille nogle spørgsmål vedrørende: dansk statsborgerskab.

- Jeg har fast haft bopæl/boet i Danmark uafbrudt i ni år (August 2018). I disse år jeg har haft arbejde, studeret en kandidatuddannelse på universitet, osv.
- Jeg har bestå danskuddannelsernes Prøve i Dansk 3 men også den ny indfødsretsprøve (Indfødsretsprøven af 2015).

Jeg har permanent opholdstilladelse i Danmark og jeg ønsker at søge om dansk statsborgerskab, nu i June 2018.
Jeg ved det godt at bevarelse af dansk statsborgerskab er på ca. 14-16 måneder regnet fra ansøgningens modtagelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet.

- Nu mit spørgsmål er: Hvad er der krav efter jeg har søgt om dansk statsborgerskab, er der nogle krav der skal fyldes? Eller der skal bare vendes?

Hvis i mellemtiden af min ansøgning (14-16 måneder) om dansk statsborgerskab blive behandlet skal jeg flytte til udland (indenfor EU), det kan være at jeg for eksempel får et job i udland, på Europa-Kommissionen i Bruxelles (eller indenfor EU) efter jeg har søgt om dansk statsborgerskab, kan det har nogle betydning for mit dansk statsborgerskab ansøgning?

Jeg spørge det, da jeg kunne ikke finde nogle på hjemmeside (http://uim.dk/ ). Der står, at skal bare ventes mellem 14 -16 måneder før du hører fra Udlændinge- og Integrationsministeriet. Er der et bestemt hjemmeside hvor jeg kan læse nærmere om de krav efter jeg har søgt om dansk statsborgerskab?

Mange tak for jeres hjælp og have en godt dag.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: dansk statsborgerskab

Indlæg af mh1 » 09.05.2018 14:59:19

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=174789

Som jeg forstår dette cirkulære, § 3, skal du blive i DK indtil lovforslaget er vedtaget, dvs. indtil du har fået dansk statsborgerskab.
mh
Rådgiver for ÆUG

Gabriela
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.05.2018 11:01:37

Re: dansk statsborgerskab

Indlæg af Gabriela » 09.05.2018 18:21:37

mange tak for svare

Besvar