Mistet fuldtidsjob

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cupcake
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08.03.2017 10:29:42

Mistet fuldtidsjob

Indlæg af Cupcake » 08.03.2017 10:44:48

Hej alle
Jeg fik mit opholdstilladelse ifølge EU regler i 2014. Vi boede i Lund og vores første søn blev født i Lund. Jeg var gravid med vores anden der vi flyttede til Kbh. Jeg født ham og var på barsel uden at modtage kontanthjælp eller noget andet.
Jeg fik et rigtig godt job i november 2015 og var ansat indtil nu feb 2017. Jeg mistet det pga nedlagt stilling :( jeg søger job selvfølgelig nu. Jeg har også læst og bestået FVU4 fordi det mente studievejleder var oplagt mht at søge tidsubegrænset opholdstilladelse på et tidspunkt. I øjeblikket er jeg også frivillige hos en boligsocial projekt.

Jeg har et deltids job i sundhedsundervisning i Hvidovre syghus men jeg er så nervøs fordi det ser ret svært ud at få fuldtidsjob lige nu. Jeg prøver alt but you know...

Spørgsmålet er skal jeg være nervøs at jeg ikke vil have opnået de betingelser når jeg søger permanente tidsubegrænset opholdstilladelse i 2019? Og hvad er de betingelser (jeg kan ikke rigtig finde noget online)
Jeg mødt en veninde som sagde at jeg ikke skulle stress.

Jeg prøvet at ringe til statsforvaltning nu men deres hjemmeside er under construction.

Jeg vil meget gerne høre andre der kender til det her.
Tusind tak i forvejen

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Mistet fuldtidsjob

Indlæg af mh1 » 08.03.2017 20:37:14

Tag det roligt. Når man er fs efter EU-regler skal man blot være selvforsørgende, man behøver ikke have fuldtidsarbejde. Din studievejleder har misforstået noget, og sikkert vejledt ud fra en formodning om at I var fs efter danske regler.

Vær ikke nervøs, og glæd dig i stedet over at du har det job, du har.
mh
Rådgiver for ÆUG

Cupcake
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08.03.2017 10:29:42

Re: Mistet fuldtidsjob

Indlæg af Cupcake » 09.03.2017 22:27:41

Awww så dejligt at høre! Gud sikkert noget stress lol.
Jamen tusind tak for dit svar :D

Besvar