Forfalden gæld + Sygedagpenge.. Permanent opholdstilladelse..

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
geheim

Forfalden gæld + Sygedagpenge.. Permanent opholdstilladelse..

Indlæg af geheim » 14.03.2016 19:28:27

Hej Alle

Jeg er igang med at udfylde online permanent opholdstilladelse ansøgning.. Jeg kom til DK som fs men fik min nuværende opholdstilladelse i 2013 efter lovbekendtgørelse nr.984 af 2.oktober 2012 om bekendtgørelse om udlændingeloven. Opholdstilladelsen efter udlændingelovens § 9, stk. nr.1, jf. § 26, stk. 1 ..Jeg har ophold indtil sep/2018 men vil gerne søge permanent nu.. Jeg vil gerne høre om jeres mening om forfalden gæld , og sygedagpenge ..

Jeg har ca.kr.18600,- gæld til indrivelsen fra sagsomkostinger og erstatning (skat havde lavet betalingsordning hvor jeg betalte et par gange men ikke kunne betale længere.. Jeg skrev til skat at jeg vil gerne have konkret vurdering af min inkomst men fik ikke noget svar indtil idag jeg ringede og spurgt om gælden er forfalden.. og aftalt en frivillig betaling mulighed..
Er min gæld forfalden?
Jeg har fultids arbejde på samme arbejdsplads men ansettelses aftale fra to forskellig vognmand siden 10-06-2013 Men pga. helbred har fået fuld sygedagpenge mellem juni og oktober 2015 efterfølgene begynt på arbejde som optrapning dvs. delvis raskmeldt 3 dage om ugen og sygedagpenge.. Jeg har stadigvæk fultids fast ansættelseskontrakt. Har læge rapport ..
Udfylder jeg de 2½ års arbejde indenfor sidste 3 år?

Tak på forhånd
Mvh.

fundiver199

Re: Forfalden gæld + Sygedagpenge.. Permanent opholdstilladelse..

Indlæg af fundiver199 » 09.06.2016 05:44:06

Sygedagpenge udbetales ikke efter lov om aktiv socialpolitik og står derfor hverken i vejen for familiesammenføring eller permanent opholdstilladelse. Det gør derimod forfalden gæld, så du bør betale din skattegæld af, før du søger permanent opholdstilladelse.

Besvar