Har søgt permanent skal jeg også søge midlertidige

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gino40

Har søgt permanent skal jeg også søge midlertidige

Indlæg af Gino40 » 03.03.2016 21:49:07

Har søgt permanent opholdstilladelse regner med at få det men ,da der ikke er kommet nogen afgørelse venter vi stadig ,problemet er den midlertidige ophold udløber 1 april
Spørgsmålet er så skal man også sende en midlertidig opholds ansøgning inden opholds kortet udløber eller søger vi bare om midlertidig ophold efter vi for afslag ,
Vil helst ikke ende i en situation hvor man får at vide man skulle søgt mens det stadig var gyldigt ,men kan heller ikke se logikken i at sende 2 ansøgninger
Det skal dog siges vi har fået et brev med teksten at hvis man har søgt permanent opholds tilladelse og sagen stadig kører og ens opholds tilladelse udløber er dette brev dokumentation for at man har lovligt ophold og kan tage arbejde ,
Gælder det også hvis man får afslag og får man så nogle uger til st søge den midlertidige ophold er der nogen der har erfaring med noget lignende
På forhånd tak for hjælpen

fundiver199

Re: Har søgt permanent skal jeg også søge midlertidige

Indlæg af fundiver199 » 09.06.2016 05:45:38

Hvis du får afslag på permanent ophold vil Udlændingestyrelsen helt automatisk behandle din ansøgning som en ansøgning om forlængelse. Du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere. Tidligere krævede de indlevering af begge skemaer, men det er heldigvis mange år siden, at de fik styr på det og fik forenklet deres sagsbehandling.

Besvar