Ansøgning til permanent under uddannelse til SSA

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bolind787@gmail.com

Ansøgning til permanent under uddannelse til SSA

Indlæg af bolind787@gmail.com » 14.01.2016 19:16:04

Hej ÆUG

Min Mexicanske kone er lige blevet optaget på SSA-Social og sund Assistant skolen til Marts 2016. Hun kan søge om permanent til April for der opfylder hun de 3 års arbejde og uddannelse. Mit spørgsmål går på om det er spild af tid at forsøge sig med ansøgning når man går på SSA. Kan se flere artikler på personer der har fået afslag mens de gik der !

Et andet spørgsmål om gebyr! Har den Nye blå regering indført betaling for ansøgninger til permanent ophold ? Kan ikke blive klog på Nyidanmark hjemmesiden. Eller er det stadigvæk gratis ?
Mange tak for svar.

govindudu

Re: Ansøgning til permanent under uddannelse til SSA

Indlæg af govindudu » 20.01.2016 07:41:16

Ny reglerne vil indført senere. kun arbejde vil blive taget i betragtning. Ikke uddannelse.også supplerende regler skal opfyldt.

karina_baby88

Indlæg af karina_baby88 » 21.01.2016 14:03:21

Som det er nu: Drop at søge. Det vil sige, med mindre hun har et deltidsjob på MINIMUM 15 timer ugentligt - og har haft det i de sidste 5 år.. Ellers er det spild af tid.

I udlændingelovens §11 stk. 3 afsnit 9 står der, man skal være i fortsat arbejde eller uddannelse på det tidspunkt, permanent opholdstilladelse vil kunne meddeles (altså når US har behandlet sagen). MEN! Udlændingenævnet, der er udlændingestyrelsens klageinstans har ved dom sagt, det KUN gælder for uddannelser, der giver ECTS-points - altså universitetsuddannelser. Så længe man går på en eller anden form for erhvervsuddannelse er det med permanent ophold lukket land..

Om hun skal betale gebyr afhænger af hendes nuværende opholdsgrundlag: Er hun her på baggrund af erhverv eller studie koster det 5.525 kr. og som religiøs forkynder 3.890 kr.
Er hun her som familiesammenført koster det stadig gratis.

bolind787@gmail.com

Indlæg af bolind787@gmail.com » 22.01.2016 10:51:51

Tak for jeres svar. Det med opholdstiladelser er ikke en nem ting. Nu har hun været her siden 2003 og vi kan stadigvæk ikke komme igennem de regler der ændrer sig hele tiden.
Føj vi har ikke lyst til at være her.....

bolind787@gmail.com

Indlæg af bolind787@gmail.com » 18.02.2016 10:58:59

Nu har vi læst de nye regler og vi er sparket tilbage til 2003 da vi startede....TOTALT umuligt at komme igennem de regler for os nu.....

HVAD FANDEN ER MENINGEN ????

j2088

Indlæg af j2088 » 06.03.2016 23:05:37

Jeg bor i Dk siden 2010 og jeg har haft en mulighed at få en rengøringsjob, men jeg har besluttet mig at tage en gymnasiet uddannelse (htx) i 2013 og jeg skal slutte min uddannelse med gode karakter den juni. Jeg har læst dengang at hvis man har studeret og er færdig med gymnasiet uddannelse kan man sagtens få permanent opholdstilladelse, men reglerne er ikke fast og har nu ændret og lukket uddannelsen ud som en erstatning af arbejde krav. Nu har regeringen øddelagt min chance at sikre min opholdstilladelse her. Jeg har en son på 5 år og det er ikke nemt at studere hårdt, givet min sprogkundsskab er begrænset, men jeg kæmpede hårdt for have rettigheder i det land, jeg nu kalder mit hjem. Jeg kan heller ikke tage elevplads ( det er også en uddannelse) for at sikre min karriere fordi den dumme nye regler er so egoistisk. Jeg tror at jeg kan først få min permanent opholdstilladelse efter 10 år og det er urretfærdigt!!..

Hvad skal jeg gøre nu? Jeg er så deprimeret. Jeg kan næsten ikke tro på at regeringen skal fratage min karieremuligheder væk..

Jeg synes at de skal have forskellige regler mellem permanent opholdtilladelse pga. ægteskab og flygtninge. Flygtningerne får kontant help fra kommunen og vi som er dansk gift er meget selstændige-ingen penge hjælp fra kommunen pga. integrationsloven.

Kan regeringen ikke gennemgå kravene og overveje om karavene er retfærdige eller ej???

Besvar