Gæld og statsborgerskab

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Allexy7

Gæld og statsborgerskab

Indlæg af Allexy7 » 08.09.2015 00:15:55

Hej alle
håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål som jeg indtilvidere ikke har kunnet finde svarene til .
i marts måned 2015 kom jeg til en arbejdsskade og fik min ribbe brækket da jeg var på arbejde. så blev jeg automatisk sygemeldt gennem min arbejdsgiver ( vikarbureau) og fik 3 måneder og 12 dage sygedagpenge. i juni måned gik jeg til kommunen og meldte mig rask igen. Kolding kommune, de glemte at registrere min raskmeldning og udbetalte 2 mere måneder sygedagpenge til mig samtidig da jeg var på dagpenge hos min A-kasse. jeg opdagede for 2 uger siden 2 mærklige beløb på min konto fra kommunen. jeg gik direkte til kommunen og spurgte dem om hvorfor de havde gjort sådan. de svarede at det var bare en fejl og de skulle sende en regning til mig for at betale pengene tilbage. og for 1 uge siden havde jeg min samtale med politiet vedrørende dansk statsborgerskab.
og nu vil jeg gerne vide,

1.hvis jeg betaler beløbet ( 22.000 ) til kommunen på en afdragsordning, bliver det et problem for min ansøgning? da jeg har brugt en del af pengene da jeg opdagede lidt for sent
2. SU lån, jeg har modtaget 14 gange SU.lån og stadig læser indtil januar 2016, er det (SU.lån) offentlig gæld ?
3. min A-kasse, de har betalt for meget til mig og jeg skal betale dem tilbage, gæld til A-kasse er betragtet som gæld til det offentlige?
Venlig hilsen

skaanebo

Re: Gæld og statsborgerskab

Indlæg af skaanebo » 08.09.2015 09:09:10

Hvis du indgår afdragsordninger og betaler af til tiden, er der slet ingen problemer i det.

Besvar