Permanent ophold og Bankgaranti.

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Indlæg: 126
Tilmeldt: 06.04.2008 18:11:49
Geografisk sted: København

Permanent ophold og Bankgaranti.

Indlæg af rinarios » 30.12.2014 22:03:37

Allerførst vil jeg gerne sige tak for de mange svar, min mand og jeg har fået herinde igennem årene.

Jeg har nogle spørgsmål.

1. Min mand kom til Dk juli 08 og vi fik familiesammenføring sept 08. Vi vil prøve at søge om permanent ophold nu, før hans midlertidige ophold udløber sept 15.
Min mands pas udløber nov 16. I tilfælde vi ikke får permanent ophold, skal vi vel ansøge om midlertid igen. Dette sker vel ikke automatisk ved afslag om permanent, vel?
Er det ikke også fornuftigt at ansøge om et nyt pas igennem ambasaden nu?
2. Mht til Bankgarantien, som er blevet halveret tidligere. Vil denne udelukkende blive frigivet ved opnåelse af permanent ophold? Jeg synes at mindes der stod i papirer fra US at efter min mand har været i Dk i 7 år, sept 15 at den vil blive frigivet. Jeg er usikker.

Mange tak for svar,
Karina

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Permanent ophold og Bankgaranti.

Indlæg af mh1 » 31.12.2014 15:45:36

Der står i hvert fald ikke noget om, at et afSLAG betyder at ansøgningen automatisk i stedet behandles som ansøgning om tidsbegrænset (mens en afVISNING pga. fx manglende oplysninger bevirker at ansøgningen behandles som ansøgning om tidsbegrænset).

MEN mens man kan søge om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse når som helst, kan man ikke søge om tidsbegrænset før to måneder før udløb af den man har.

Passet bør naturligvis under alle omstændigheder fornyes.

Mht. sikkerhedsstillelsen, så bliver den først frigivet ved permanent opholdstilladelse:
"Sikkerhedsstillelsen skal gælde i 5 år fra opholdstilladelsens udstedelse og skal være uopsigelig i gyldighedsperioden.

Hvis den udenlandske ægtefælle ikke får tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse efter 5 år, skal der stilles en ny sikkerhed på samme beløb, eller den sikkerhedsstillelse, som allerede er stillet, skal forlænges."
mh
Rådgiver for ÆUG

Parsifal25
Indlæg: 47
Tilmeldt: 09.06.2007 07:41:40

Re: Permanent ophold og Bankgaranti.

Indlæg af Parsifal25 » 02.01.2015 10:19:12

Vedrørende ophævelse af bankgaranti. Se følgende tråd:
viewtopic.php?f=6&t=13150

Mvh,

Parsifal

Besvar