Permanent ophold efter regler i 2008

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lowlife
Indlæg: 39
Tilmeldt: 29.06.2010 05:13:07

Permanent ophold efter regler i 2008

Indlæg af Lowlife » 27.04.2014 16:32:24

Hej forum.

Vedr permanentopholdstilladelse ville jeg høre hvordan reglerne er nu vi blev gift 10 måned 2008 forstod vi kunne søge denne permanente opholdstilladelse efter 7 år min kone har bestået prøven i Dansk 2 plus hun har haft Jobs og nu er startet på en køkkenassistent uddannelse på CELF hvor hun dog nu er på barsel fra. Men når hun i 2015 har været gift med mig og boet her i 7 år vil hun stadig ikke have haft 3 års fultidsarbejde indenfor 5 år hvilket jeg ikke er sikker på var et krav i 2008 da vi blev gift men har forstået herinde, at denne regelmkom ved ændringen i 2012? Så hvis nogen ved hvilke krav der stilles til permanent opholdstilladelse for os som blev gift i 2008 ville jeg mægtig gerne høre om dette.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Permanent ophold efter regler i 2008

Indlæg af fundiver199 » 27.05.2014 19:41:07

Reglerne er de samme for alle, uanset hvornår man fik opholdstilladelse. De er beskrevet under menupunktet "rådgivning" samt på www.nyidanmark.dk.

Folketinget har ikke valgt at lange mangeårige overgangsordninger, således at alle, der havde en opholdstilladelse i forvejen, har kunnet opnå permanent opholdstilladelse efter de regler, der var gældende, da de flyttede til Danmark.

Nogle vil sikkert synes, at dette har karakter af lovgivning med tilbagevirkende kraft eller på anden vis er "urimeligt", men juridisk set er der intet at komme efter. Folketinget er i sin gode ret til til enhver tid at ændre disse regler, som flertallet måtte behage det, og i bund og grund er det jo ikke anderledes end, at al mulig anden lovgivning også kan blive lavet om undervejs f.eks. pensionsbeskatning og meget andet.

Besvar