permanent ophold .

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: permanent ophold .

Indlæg af fundiver199 » 07.09.2013 08:42:47

kækø skrev:jeg har været gift med en danske i 5 år . jeg har opflyld alle kravene så søgt jeg PUT .der gik ck 2 måneder så fik jeg et brev at min ansøgning var fuldt oplyst den (MARTS 2013). der gik 7 måneder efter fuldt oplyst dato så har jeg stadigvæk ikke hørt noget fra US .Lige efter blev vi separeret ! og nu er vi skilt .jeg har været på A kasse i de sidst par måneder .jeg har aldrig modtaget nogle form af kontanthjælp. mit spørgsmål er : hvad gør jeg for at redde situationen? tak for hjælpen :)
Det er en grundbetingelse for permanent opholdstilladelse, at man stadig opfylder de krav, der er knyttet til den oprindelige opholdstilladelse som f.eks. samliv med ægtefælle, hvis man er familiesammenført. Det er ikke nok, at man opfylder de krav, der er til permanent opholdstilladelse.

Så separationen betyder desværre, at du som udgangspunkt ikke længere har ret til at beholde din opholdstilladelse. Men du kan dog få lov at bevare din opholdstilladelse efter en konkret og individuel vurdering, hvis f.eks. hensynet til jeres fælles børn taler for det.

Hvis I ikke har børn sammen, er der nok ikke så meget andet at gøre end at indstille dig på at rejse hjem. Eller forsøge at finde et job, som kan give dig en ny opholdstilladelse inden for erhvervsområdet. Der er f.eks. en beløbsordning, hvor alene en løn af en vis størrelse kan give opholdstilladelse. Du kan læse om at arbejde i Danmark på http://www.nyidanmark.dk under "erhverv".

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: permanent ophold .

Indlæg af fundiver199 » 07.09.2013 08:45:05

PS. Kækø har først fået svar nu efter flere måneder, fordi hendes tråd blev "kapret" af en anden. Derfor vil jeg gerne opfordre til, at alle læser og følger de retningslinier for "god skik" i forum, der er blevet postet i indlægget "Forum regler".

Besvar