Gratis hjælp fra jurister

Her finder du beskeder fra ÆUGs bestyrelse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Zazinda » 13.10.2017 10:09:38

Hej
Nej hvor er vi dybt frustreret.
Afslag på visum pga de tvivler på tilbagerejse..
Man føler sig magtesløs ..
Jeg er nød til at rejse ud i verdenen nu. Jeg har talt med En del og fået tilsendt links herinde på siden.
Desværre er den malaysiske ambassade lukket i Danmark .
Ved vielse i Malaysia muslim og dansk statsborger kræver
Papirer og kontakt til en myndighed i Malaysia.
Hvilke dokumenter skal vi have skaffet og hvordan
Pokker finder jeg en myndighed i Malaysia så
Vi kan få papirer på vores kærlighed til hinanden.
Hvor er jeg frustreret.
Jeg har ringet og søgt side op og ned efter de tredjelande
Der kan godkendes efter Dansk lov efterfølgende.
God dag .. mvh

Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Cosmos2015 » 13.11.2017 11:12:11

fejlpost - slet venligst
Senest rettet af Cosmos2015 13.11.2017 11:41:06, rettet i alt 1 gang.

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Zazinda » 13.11.2017 11:23:05

Hej
Jeg er snot forvirret .. Jeg skal have oversat 3 dokumenter før det kan sendes til udenrigesministeriet
Kender nogen herinde et billigt og godt sted ?
God dag

Just
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13.06.2017 23:34:03

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Just » 19.11.2017 01:00:44

Hej alle sammen.

Er der en her som kan hjælpe os lidt på rette vej. Vi vil søge Familiesammenføring.
Det vi har tænkt os er at flytte til Malmø. Mest af frygt for at det danske system ellers er for svært og få EU status. Vi vil gerne høre jeres mening.

Jeg er Dansker. Har været udlands-Dansker siden 2002. Er 45år.
Min Kone er Amerikaner (født Thai) Hun Har boet i USA i 12år. er 38år.

Vi er begge freelancere og det kan jeg jo ikke være. Jeg finder et job som kan forsørge os begge.
Jeg har en Datter i Danmark. Er det et Plus ?
Jeg har noget ubetalt børnepenge, er det et minus ?
Jeg er ved at lave dobbelt statsbogetskab, Er det godt / skidt ?

På forhånd tak
J

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af skaanebo » 19.11.2017 04:05:02

Dobbelt statsborgerskab til hvad? USA? Sverige? Eller?

Just
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13.06.2017 23:34:03

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Just » 19.11.2017 16:07:45

Hej skaanebo.

Ja, jeg har muligheden for at få et Amerikansk statsbogerskab og havde tænkt mig at gøre det for at holde en dør åben så vi i det mindste har et land vi begge kan bo i.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af skaanebo » 19.11.2017 17:37:51

Okay, men at du også bliver amerikaner vil være uden betydning ved brug af EU-regler.

Og datter i DK er ikke noget plus, snarere tværtimod, hvis I bosætter jer et sted i Sverige, hvorfra der ikke er langt til din datter.

Gæld til det offentlige er uden betydning for opholdskort.

Just
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13.06.2017 23:34:03

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Just » 19.11.2017 17:50:10

Hej Skaanebo.
Tusind tak. Betyder det at hvis jeg bliver dobbelt statsboger og søger familiesammenføring direkte i danmark , at det er et Minus ?
At jeg har en Datter er et minus. Har du tid til at forklare det. Hvis vi flytter til Sverig og jeg har en datter i Danmark som jeg ikke har forældremyndighed over. Skal jeg så stadig ha et værelse til hende ? Troede det ville være et plus , fordi det gør at vi har et større tilknytnings forhold til DK.

Tak for hjælpen.
J

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af skaanebo » 19.11.2017 18:01:45

Der er ikke noget tilknytningskrav efter EU’s regler.

At du bor nær din datter lige på den anden side af grænsen kan give mistanke om, at du i virkeligheden bor hos din datter og ikke i Sverige.

Dobbelt statsborgerskab er uden betydning også efter danske regler.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af mh1 » 19.11.2017 20:37:53

Hvis din datter er mindreårig og bor hos sin mor, er der nu nok ikke nogen der vil mistænke at du og din kone i virkeligheden bor hos hende :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Wiaam » 17.12.2017 17:34:51

Kære alle..

Mit historie er meget kompleks men håber nogen kan hjælpe mig

Min kæreste og jeg har set hinanden over flere gang og han har været på besøg her i DK.
Vi havde en aftale han skal være her over 25 dage og ansøg om ægteskab her i Danmark- hvilket vi har fået en dato i næste uge, MEN
Vi har før det viet os hos en imam (i sidste uge) og vi ved den er ikke gyldig her i DK, det mere for at gør alle glad og islamisk viet. Mening afholde Bryllup i Egypten ( jeg er muslim )

Imellemtiden har der været skænderi - fundet ud af han er hash misbruger, slår, vil ikke have børn - selvom han siger han vil men gør det ikke i samleje, jeg føler han benytter mig som forretning til at komme hertil. Konfronter ham mange gang at flere piger skriver til ham, men han påstår de deres venner selvom skriver kærlighedserklæringer til hinanden og hjerter osv osv. og vil ikke have jeg pludselig ser hans telefon. Han vil hellere ikke bruge en krone på mig udover den ring han har købt.

Nu er han taget tilbage til EGYPTEN efter 7 dags ophold pga. hans arbejde som pludselig skal skrive undre kontrakt, hvilket har os skabt problemer.

Han vil legisere vores imam vielse papir i Egypten - han vil ikke skilles da nævnte det. Han vil sikre sig at han er stadig gift med mig derned og han vil ikke skilles.

Jeg skal nok afvise den ægteskabe på rådhuset i næste uge- men ved ikke hvad skal sige ?
Hvis han legisere papir ned i egypten - kan jeg risikere at hvis besøger landet at få ikke udgang igen pga. han er min mand i følge deres regler ?
Hvordan får jeg afvide om han har legisere den derned ??

Hvad skal jeg gør ??'
Det værste af alt, jeg elsker ham men kan se det her er forvirrende og ødelægger fuldstændig mit liv. Også ift. senere hvis finder en mand - ?

Hvordan skal jeg stille op med det her

Trinebal
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11.01.2018 08:03:33

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Trinebal » 11.01.2018 08:19:39

Hej
Jeg har et problem med min skilsmisse fra min x mand fra Tyrkiet håber du kan fortælle mig om han taler sandhed da jeg ikke har en jordisk chance for at vide om dette er rigtigt.

Min x mand og jeg blev skilt i dk i april 16 men da jeg har en ny kæreste og på sigt ønsker at blive gift igen, skal jeg gerne skilles i Tyrkiet også.
Jeg har fået fortalt flere steder fra at vi begge skal tage på den tyrkiske ambassade og lave en fuldmagt til hver vores advokat samt sende vores danske skilsmisse papir til advokaten, som så kan oversætte og legalisere vores papir og så vil føre vores sag.

MEN min x mand insistere på at han har advokat og han nok skal klare det hele og jeg bare skal skrive under når jeg får nogle papir fra hans advokat.. og selvfølgelig betale min del af det.

Kan det passe at en advokat kan klare hele sagen i Tyrkiet ? Jeg stoler ikke rigtig på hvad min x mand siger da han samtidig bliver meget aggrasiv når jeg siger at jeg ikke vil skrive under eller betale til noget jeg ikke ved hvad er.

Han siger at det er noget nyt at man bare kan gøre sådan og så er det ikke så dyrt.

Mvh Trine

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af mh1 » 11.01.2018 19:49:12

Der er kommet en ny regel, så du skulle kunne klare det SELV ved at få
1) en apostille fra det danske udenrigsministerium,
2) oversat din skilsmissebevilling/-dom til tyrkisk hos en af de oversættere som er godkendt af den tyrkiske ambassade,
3) henvende dig til den tyrkiske ambassade og få skilsmissen registreret.

Der vil være nogle udgifter i form af stempelafgift for apostillen, betaling til oversætter og tyrkisk notar (oversætter sørger for at få stemplet hos notaren på ambassaden), samt formodentlig en afgift for registreringen.

Apostille: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalisering

Den tyrkiske ambassade: http://copenhagen.emb.mfa.gov.tr/Mission

Nogle Oversættere:
Denne kender jeg, og han er god:
ABDULGANİ ÇITIRIKKAYA : +45 86155541
: +45 27645542
: gani@mail.dk Carit Etlarsvej 54 8230 ABYHOEJ

İLHAN ESEN : +45 86787078
: +4527142036
: karabudunum@hotmail.com Fuglebakkevej 86, ST TV 8210 AARHUS V

EROL TAŞKIRAN
: +45 21286328
: eroltaskiran@live.dk Grönnegaarden 532 - B 2670 GREVE

Flere her: https://www.konsolosluk.gov.tr/TranslatorSearch/Index

Efter at du har fået apostille og oversættelse på plads, skal du bestille tid til et besøg på konsulatet. De har endnu ikke opdateret siden, så det fremgår hvad man skal kalde registrering af skilsmisse, men jeg vil mene at du skal klikke på MAKE APPOINTMENT, og så vælge CIVIL REGISTRATION som emne. Så må du have held og lykke med det.

Apostille og oversættelse SKAL du under alle omstændigheder have. Hvis det viser sig at du mod forventning ikke får ordnet registreringen i DK, så spørg igen. Min mand er advokat i Istanbul, og vil kunne ordne det i Istanbul (du har, som bosiddende udenfor Tyrkiet ‘hjemsted’ i Istanbul, Ankara og Izmir).
mh
Rådgiver for ÆUG

Trinebal
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11.01.2018 08:03:33

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af Trinebal » 12.01.2018 14:50:25

Hej
Jeg har vist min x mand hvad du har skrevet og han kendte godt til den nye regl og har vist også fortalt mig om det men han var på den tyrkiske ambassade i dk i onsdags og spørge til det og de siger at reglen er godkendt men er ikke taget i brug endnu og man derfor ikke kan gøre det sådan.. det vides ikke hvornår den træder i kraft.. måske om en måned 5 måneder eller 1 år..

Jeg vil dog selv ringe til den danske ambassade i tror høre hvad de siger til det.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af mh1 » 12.01.2018 19:59:03

Jeg har tjekket, og det er rigtigt at der endnu ikke er udsendt et ‘yönetmelik’, dvs. en vejledning om, hvilke folkeregistre, som kan foretage registrering og hvordan, samt endnu ikke er de nødvendige formularer. I efteråret var det indtrykket, at det hele var klar til at kunne fungere i år.

Det er, så længe den vejledning ikke er kommet, meget svært at få godkendt en udenlandsk skilsmissedom ved en tyrkisk domstol, og så godt som umuligt at få en bevilling fra statsforvaltningen godkendt.

Derfor kan den hurtigste udvej være at få en skilsmisse i Tyrkiet også. Dog er din mand nok lidt optimistisk mht. at I kan nøjes med en fælles advokat, som kan klare det for jer i Tyrkiet.

Hvis man skal skilles efter aftale (anlaşmalı boşanma, svarer til skilsmisse ved statsforvaltningen) SKAL begge ægtefæller personligt møde op i retten, og dommeren skal spørge begge parter om det er rigtigt, at de er enige om at ville skilles, om bodeling, evt. ægtefællebidrag, og evt. forældremyndighed. Det står klokkeklart i Civillovens art. 166 stk. 3. Det kræves desuden, at man har været gift mindst ét år, men dette er vel ikke noget problem?

Alle øvrige muligheder for skilsmisse afhænger af, om en ægtefælle har gjort sig skyldig i noget, såsom utroskab, vold, ludomani, svær alkoholisme mm. At påtage sig skylden for noget af dette kan medføre at man dømmes til at betale erstatning til den anden. Derfor bør du IKKE have samme advokat som din mand.

Hvis I vil skilles efter aftale (anlaşmalı boşanma) kræves det altså at I begge tager til en domstol i Tyrkiet. Et enkelt retsmøde vil være tilstrækkeligt, hvis I er enige. Det kan være i Istanbul, Izmir eller Ankara.

Som skrevet er min mand advokat i Istanbul. Han er også professor i jura, har boet i DK, taler udmærket engelsk, og vil kunne hjælpe dig.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar