Læge journal i Malmø

Her finder du beskeder fra ÆUGs bestyrelse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gossini
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23.10.2007 22:42:59

Læge journal i Malmø

Indlæg af Gossini » 22.08.2009 15:30:35

Hej Alle
Jeg vil gerne spørge jer i den forum om der er nogen der ved noget om, hvis man flytter til Sverige Malmø og man finder sig en ny læge i Malmø,
får man så sendt ens gammel læge journal fra sin danske læge til sin nye Svenske læge automatisk, eller det er noget man selv skal bed sin danske læge om at gør..Hilsen Gosss :D

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Læge journal i Malmø

Indlæg af Kim P. Nyberg » 23.08.2009 08:38:52

Det mest sikre vil nok være, at du beder om at få udleveret journalerne, som du så medbringer til den svenske læge.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Gossini
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23.10.2007 22:42:59

Re: Læge journal i Malmø

Indlæg af Gossini » 23.08.2009 13:18:53

Hej
1000 tak for dit svar.
- Ved du noget om at hvis man flytter til Sverige får man en ny Svensk CPRNr.
eller det er den danske som følger med een.
Spørgsmål:ang kørekort.
- Min ven vil spørge om man kan tage en ny kørekort i Malmø hvis den danske kørekort er indraget i Dk?
Takker..
Goosss

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Læge journal i Malmø

Indlæg af fundiver199 » 23.08.2009 14:09:41

Det svenske og det danske CPR-register har ingenting med hinanden at gøre. Så hvis man flytter til Sverige får man et svensk CPR-nummer foruden sit danske, som man naturligvis beholder, så længe man lever (i hvert fald hvis man er dansker).

Hvad angår dit spørgsmål om kørekort, så vil jeg umiddelbart tro, at man godt kan erhverve sig et kørekort i Sverige, selvom man tidligere er blevet fradømt sit danske kørekort p.g.a. en forseelse begået i Danmark.

Jeg har ikke indtryk af, at de enkelte lande samarbejder så meget på dette punkt, men jeg ved det dog ikke med sikkerhed.

Endelig vil jeg gerne bede dig, om du ikke næste gang kan sørge for at poste dit indlæg i det forum, hvor det mest naturligt hører hjemme, da dette gør det meget lettere for andre at holde styr på, hvad der sker i forum, samt at finde indlæg om de emner, de er særligt interesserede i.

Dette forum hedder "nyt fra ÆUG" og er beregnet til, at medlemmer af bestyrelsen i ÆUG kan viderebringe nyheder, meddelelser eller opfordringer til medlemmerne. Og det har dit indlæg jo ikke rigtig noget at gøre med.

Forum "Sveriges- og Schlesvigløsningen" havde nok været et mere oplagt sted at poste dit indlæg f.eks.

Besvar