Nuværende adresse - udlandet eller DK?

Her finder du beskeder fra ÆUGs bestyrelse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jenayah

Nuværende adresse - udlandet eller DK?

Indlæg af Jenayah » 22.04.2015 17:14:26

Jeg er i øjeblikket i Egypten sammen med min mand mens jeg skriver speciale.
Jeg har derfor fremlejet min lejlighed i Odense ind til vi kan komme til Danmark sammen (forhåbentlig i december). Jeg har adresse hos en veninde i Århus mens jeg er afsted, men mit spørgsmål handler om hvordan jeg så skal udfylde vores ansøgning?

- Skal jeg skrive at jeg pt er bosat i udlandet og at vi flytter til Odense kommune, når vi kommer hjem?
- Eller skal jeg bare udfylde med min nuværende adresse i Århus og samtidig vedhæfte min kontrakt på lejligheden i Odense, hvor vi skal bo?

Jeg ville være så ked af at få vores ansøgning afvist, fordi den er udfyldt forkert.

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Nuværende adresse - udlandet eller DK?

Indlæg af mh » 22.04.2015 20:16:48

Du skal nok IKKE skrive at du er bosat i udlandet, for grunden til at du har adresse hos din veninde er vel netop at du ikke har meldt dig som udrejst af DK, med dertil hørende tab af sygesikring mv.?

Det fornuftigste er vel at skrive det som passer med din folkeregistrering, altså din adresse hos din veninde (som de også kan se i folkeregistret, jo) og den kommende adresse, hvor du jo af gode grunde ikke er registreret endnu.
mh

Besvar